فواید ماءالشعیر کله اسبی

مزایا ماء الشعیر ,استفاده از ماء الشعیر,همه چیز درباره ماء الشعیر,رابطه و تاثیر ماء الشعیر,همه چیز در مورد ماء الشعیر,فواید و مضرات ماء الشعیر,خواص ماء الشعیر,فواید ماء الشعیر,تاثیر خواص ماء الشعیر,آشنایی با خواص ماء الشعیر,آشنایی با فواید ماء الشعیر,آشنایی با فواید و عوارض ماء الشعیر,تاثیر خوردن و مصرف ماء الشعیر

ماءالشعیر

توضیحاتی در مورد ماء الشعیر

ماءالشعیر، نوشیدنی تولیدشده از مالت، رازک، آب آشامیدنی و گاهی مخمر است استفاده می کنند. جوها بعد از بوجاری و شست وشو، به مرحله جوانه زنی برده می شوند و پس از جوانه زنی مطلوب، جوی جوانه زده را برای تولید مالت به مرحله کوره گذاری منتقل می کنند. مالت پس از طی 3 مرحله خیساندن، جوانه زنی و کوره گذاری به دست می آید. هدف از مالت سازی، فعال کردن برخی از آنزیم های موجود در جوی مورد استفاده، برای تولید ترکیب هایی همچون پپتیدهای کوچک، اسیدهای آمینه آزاد و قندهای قابل تخمیر (نظیر قند مالتوز) است. در این مرحله از تولید ماءالشعیر، علاوه بر ترکیبات یادشده، ویتامین های ب1، ب2و ب5 هم تولید می شوند. سپس مالت را خیس و آسیاب می کنند و به آن رازک و شکر می افزایند و برای جلوگیری از تخمیر توسط مخمرهای وحشی، محصول را تحت شوک حرارتی قرار می دهند و با آب گازدار مخلوط می کنند و پس از فیلتر و پر کردن، فرآیند حرارتی را به انجام می رسانند.

ماء الشعیر چیست

ماءالشعیر نوعی نوشیدنی گازدار غیرالکلی است که از عصارهٔ جوانهٔ جو به‌دست می‌آید. در لغت‌نامه دهخدا ماءالشعیر این‌گونه تعریف شده‌است: آب مقشر مطبوخ جو، داروئی که از مطبوخ جو حاصل کنند و به بیمار دهند، آبی که در آن جو ریزند و جوشانند.

نام انواع ماء الشعیر

ماشعیر، آب جو، کوشاب، کشکاب، جوآب، ماء مبارک آبجوی حلال

 

برای دیدن مطلب اصلی اینجا کلیک نمایید.