علت درد پشت سر از چیست

سردرد پشت سر ,سردرد پشت سر و گردن,سردرد پشت سر سمت چپ,سردرد پشت سر و حالت تهوع,سردرد پشت سر در بارداری,سردرد پشت سر در کودکان,سردرد پشت سر و چشم,سردرد پشت سر و گوش,سردرد پشت سر و پیشانی,سردرد پشت سر علامت چیست,سردردهای پشت سر و گردن,درد پشت سر و گردن نشانه چیست,علت سردرد پشت سر و گردن,دلیل درد پشت سر و گردن

سردرد پشت سر

توضیحاتی در مورد سردرد پشت سر

اگر چه درد موجود در پشت سر یک اتفاق معمول است، علت یا علتهای واقعی چنین نوع سردردهایی هنوز ناشناخته است. اعتقاد بر این است که سردردهای تنشی به علت گرفتگی‌های عضلانی در نواحی پشت گردن و سر ایجاد می‌شوند. با این حال، بر اساس مشاهدات دقیق، کارشناسان به چند علت احتمالی دست یافته‌اند. * میگرن * خستگی و یا فشار بیش از حد * خستگی چشم *استرس روانی (افسردگی و فشار روحی) *مسائل دندانپزشکی (فشار دادن فک و دندان قروچه) *سیگار و اعتیاد به الکل (یا ترک ناگهانی آنها) *نگه داشتن سر در یک حالت برای مدت طولانی (رانندگی مداوم و یا مشغول کار با کامپیوتر) *حالت قرار گرفتن نامناسب بدن، شیوه زندگی ناسالم، و عدم ورزش منظم *برخی از علل ثانویه شامل سردردهای خوشه‌ای و عفونت سینوس *در برخی از موارد، عوامل وراثت نیز ممکن است یک دلیل بالقوه درد در پشت سر باشد علت درد درناحیه پشت سر و سمت چپ سر

علت سردرد پشت سر

سردردها می توانند آزاردهنده باشند یا به علت شدت آن ها منجر به بروز مشکلات شدیدتر شوند. این دردها ممکن است در هر جایی از سر رخ دهد. سردردهایی که منجر به بروز درد در پشت سر می شود، می تواند علل مختلفی داشته باشد. بسیاری از این علت ها از طریق علائم شناسایی می شوند. این علائم عبارتند از نوع درد تجربه شده و دیگر قسمت هایی که ممکن است درد بروز کند.درد پشت سر بر اثر آرتروز ناشی از التهاب و تورم در ناحیه گردن است.سردردهای آرتروز منجر به درد پشت سر و گردن می شود. در این حالت حرکت دادن سر معمولا باعث شدیدتر شدن درد می شود. این سردردها ممکن است با هر نوع آرتروزی بروز کند. رایج ترین آنها آرتریت روماتوئید و استئوآرتریت است.

عوامل سردرد پشت سر

بیرون زدگی دیسک کمر در ناحیه گردن باعث درد و تنش در گردن می شود. این مسئله منجر به بروز نوعی سردرد به نام سردرد گردنی cervicogenic headache می شود. درد معمولا در پشت سر شروع و حس می شود. به علاوه در پشت چشم ها نیز ممکن است احساس درد کنید. دیگر علائم این عارضه عبارتند از ناراحتی در شانه ها یا قسمت های بالای بازوها. *بیرون زدگی دیسک Herniated disk: فتق یا بیرون زدگی دیسک مشکلی است که دربالشتک لاستیکی (دیسک) بین استخوانهای (مهره ها) ستون فقرات بوجود می آید. سردردهای گردنی ممکن است زمانی که دراز می کشید، تشدید شوند. بعضی افراد به علت شدت درد از خواب بیدار می شوند. زمانی که دراز کشیده اید، ممکن است احساس فشار در قسمت بالای سر خود داشته باشید، شبیه به یک وزنه روی سر.

دلایل سردرد پشت سر

سردردها بیشتر از عوامل مانند: -استرس -خستگی -نخوردن غذا -مشکلات عضلانی در گردن شما -عوارض جانبی دارو، از قبیل استفاده طولانی مدت داروهای ضد درد و مسکن -عفونت های سینوس و آلرژی نیز می تواند باعث سردرد شود. سردرد ناشی از عفونتهای سینوسی، نتیجه التهاب است که منجر به فشار و درد پشت گونه ها و پیشانی شما می شود.در حال حاضر استفاده بیش از حد از دارو برای درمان سردرد واقعا می تواند باعث سردرد شود. این شایع ترین اختلال سردرد ثانویه است و تا 5 درصد جمعیت را تحت تاثیر قرار می دهد. سردرد ناشی از مصرف بیش از حد دارو، بوی بد دهان را بدتر می کند.

سردرد پشت سر و گردن

وضعیت بد بدن هم می تواند منجر به بروز درد پشت سر و گردن شود. وضعیت بد بدن باعث ایجاد تنش در پشت، شانه ها و گردن می شود. این تنش می تواند منجر به سردرد شود. در این شرایط ممکن است درد مبهم و تپش دار در پایه جمجه خود حس کنید.

درمان سردرد پشت سر

درد پشت سر ناشی از وضعیت بد بدن بلافاصله با مصرف استامینوفن برطرف می شوند. در طولانی مدت با بهبود وضعیت بدن خود می توانید این سردردها را به طور کامل درمان کرده از بروز آنها پیشگیری کنید. برای بهبود وضعیت بدن یک صندلی مناسب برای محل کار خود انتخاب کنید و در هنگام نشستن روی صندلی هر دو پایتان روی زمین قرار بگیرد.

سردرد پشت سر

سردردهای تنشی معمولا با ضد دردهای بدون نسخه درمان می شوند. پزشک ممکن است برای سردردهای تنشی شدیدتر و مزمن دارو تجویز کند. به علاوه داروهای پیشگیری کننده مانند داروهای ضد افسردگی یا شل کننده های عضلانی برای کاهش سردردهای آینده تجویز می شوند.

علت سردرد پشت سر سمت چپ

میگرن در هر قسمتی از سر ممکن است بروز کند، اما اکثر مردم این درد را در قسمت چپ سر یا پشت سر خود احساس می کنند. میگرن ممکن است منجر به بروز موارد زیر شود: • درد شدید ضربان دار • تهوع • استفراغ • اشک آلود شدن چشم ها • حساسیت به نور و صدا میگرن ممکن است در سمت چپ سر شروع شود و سپس به اطراف شقیقه ها و بعد به پشت سر کشیده شود.برای میگرن پزشک هم داروی پیشگیری کننده، مانند مسدود کننده های بتا و هم داروی ضد درد تجویز می کند. برخی داروهای بدون نسخه، مانند *Excedrin Migraine به طور خاص برای میگرن تهیه شده اند. به علاوه پزشک کمک می کند تا عوامل تشدید کننده میگرن را شناسایی کرده و از محرک ها پرهیز کنید. * Excedrin Migraine:این دارو ترکیب استامینوفن، آسپیرین و کافئین است که اختصاصا برای درمان دردهای میگرن تجویز می شوند.

سردرد پشت سر در بارداری

سردرد بارداری ممکن است در تمام سر، قسمت پیشانی یا پشت سر مادر بروز کند و با علایم فشاری، ضربانی یا در موارد شدید همراه تهوع و استفراغ باشد.سردرد از مشکلات شایع مادران باردار است که شدت آن از خفیف تا شدید متغیر است. سردرد بارداری در سه ماهه اول حاملگی شیوع بیشتری دارد. سردرد بارداری ممکن است در تمام سر، قسمت پیشانی و یا پشت سر مادر بروز کند و با علایم فشاری، ضربانی و یا در موارد شدید همراه با تهوع و استفراغ باشد. در بعضی خانم‌ها این سردردها معمولا صبحگاهی‌اند و در برخی دیگر بعدازظهر‌ها شروع می‌شوند.

سردرد پشت سر نشانه چیست

تقریبا علت همه سردردها از جمله میگرن یک عامل است. یک جریان الکتریکی در قسمت پشت مغز به طور اشتباه تولید می شود و دردهای ناحیه سر را به وجود می آورد. تقریبا در میان مردم سراسر جهان این باور اشتباه وجود دارد که سردرد یکی از نشانه های ابتلا به تومور مغزی است، در حالی که این موضوع به هیچ وجه درست نیست. تحقیقات نشان می دهد فقط یک درصد افرادی که به دلیل سردرد به مراکز پزشکی مراجعه می کنند، دچار یک مشکل جدی و خطرناک هستند. با اینکه بسیاری از سردردها چندان مهم نیستند، اما در بعضی از موارد شما حتما باید به پزشک مراجعه کنید. علت درد درناحیه پشت سر و سمت چپ سر

سردرد پشت سر و حالت تهوع

تهوع و استفراغ از دیگر علایم همراه با سردرد و از نشانه های تومورها مغزی کودکان است که دومین شکایت مهم آنها از بین دردهاست.سردرد ها علل مختلفی دارند، مثلا درمیگرن تاثیرمیانجی های شیمیایی مانند سروتونین، پرومتا گلاندین ها و تیرامین عامل سردرد است و درمنژیت های چرکی به علت واکنش های التهابی و سموم میکروبی و در واسکولیت ها به علت التهاب دیواره سرخرگ ها و تحریک گیرنده های آنها سردرد بروز می کند.میگرن ازسردردهایی است که از دوران کودکی آغاز می شود ولی اوج پیدایش نشانه های آن بین 20 تا 35 سالگی است، ولی آرتروز گیجگاهی سردردی است که تقریبا همیشه پس از 45 سالگی بروزمی کند و با افزایش میزان رسوب خون خود را نشان می دهد و پیدایش سردردهایی که به آنها سر درد ناشی از تومور های مغزی است، معمولا هنگام میانسالی بروز می کند ولی بیشتر سردرد هایی که به آنها سردرد مزمن روزانه گفته می شود مربوط به 25 تا 35 سالگی است.

سردرد پشت سر در کودکان

سردرد در کودکان و نوجوانان بسیار رایج است. سردرد می‌تواند از نوع اولیه باشد، به این معنی که خود یک مشکل است یا آن‌ها می‌توانند ثانویه یا علامت‌دار باشند، به این معنی که آن‌ها تنها نشانه‌ای از مشکل پزشکی اصلی یا آسیب به عضلات سر و گردن هستند. کودکان و نوجوانی که سردردهایی را تجربه می‌کنند که پیشرفت می‌کنند بدین معنی که در طول زمان شدیدتر می‌شوند یا مکرر هستند و نیاز به آزمایش عصبی دارند ممکن است به دلیل مشکلات پزشکی جدی باشند. کودکان و نوجوانانی که این توصیفات برایشان صدق می‌کند باید در اسرع وقت پزشک خود را ببینند.رژیم غذایی سالم که حاوی سبزی‌ها،میوه‌ها و گیاهان است می‌تواند اولین قدم برای جلوگیری از سردرد باشد. شیوه زندگی منظم، که در آن کودک هرروز در زمان معین غذا می‌خورد و می‌خوابد نیز می‌تواند از شروع سردرد تنشی جلوگیری کند.

سردرد پشت سر و پیشانی

سردرد پیشانی دردی است که در جلوی جمجمه، قسمت جمجمه ای که مغز در آن قرار دارد تجربه می شود. این به طور چشمگیری با پیشانی، ناحیه سر که در بالای ابروها و زیر خط مو قرار دارد همبستگی دارد. با این حال، از لحاظ مرز دوم (یعنی خط مو) این می تواند بسته به اینکه آیا یک فرد دارای خط ریزش موی بالا یا پایین یا طاس است متفاوت باشد. اصطلاح “فرونتال” درد ناشی از استخوان پیشانی جمجمه است. گاهی اوقات این ممکن است شدید ترین منطقه درد باشد اما سردرد به این منطقه خاص محدود نمی شود. ممکن است مقداری از درد در سر و یا در قسمت های دیگر، به عنوان مثال شقیقه، همراه با درد در جلوی سر باشد. ماهیت درد و شدت می تواند در سردرد پیشانی متفاوت باشد و اغلب علایم همراه با ناراحتی چشم نیز وجود دارد.

علت سردرد پشت سر سمت راست

سردرد می تواند موجب درد خفیف یا شدید در ناحیه های مختلف، از جمله سمت راست پوست سر ، جمجمه گردن، دندان ها یا چشم ها شود. در حالی که سردرد می تواند ناراحت کننده باشد، بعید است که علت آنها “درد مغزی” باشد. مغز و جمجمه انتهای عصبی ندارند، به طوری که آنها به طور مستقیم باعث درد نمی شوند. در عوض، طیف وسیعی از عوامل از عدم خواب کافی تا کافئین می تواند باعث سردرد شود. سردرد ها انواع مختلفی دارند که به دلایل متعددی ایجاد می شوند که از انواع آن ها می توان به میگرن، سردرد تنشی، سردرد خوشه ای، سردرد سینوسی، سردرد پشت گوش، سردرد یک طرفه مانند سردرد سمت چپ سر و سردرد سمت راست سر اشاره کرد.

بیشتر بخوانید : سردرد میگرنی چیست ♥ سردرد پیشانی در کودکان ♥ سردرد عصبی مزمن ♥ سردرد خوشه ای چیست

درمان التهاب زانو در کودکان